ژنراتور برق خانگی

یک ژنراتور الکتریکی دستگاهی است که انرژی مکانیکی را با انجام فعل و انفعالاتی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند، به طور کلی با استفاده از القای الکترومغناطیسی. منبع انرژی مکانیکی امکان دارد یک موتور بخار سوپاپی یا توربین است ، آب از طریق توربین آبی یا چرخان، یک موتور احتراق داخلی ، یک توربین بادی، یک میل دست یا هر منبع دیگر انرژی مکانیکی سقوط کند.
 
در این عصر 

دیزل ژنراتور ها در بسیاری از ماشین های مختلف استفاده می شوند و منجر به پیشرفت های مدرن بسیاری شده است. در آینده ما ممکن است ژنراتورهای الکتریکی با خروجی های بزرگتر، کوچکتر شوند. در برخی موارد، اگر انرژی الکتریکی به طور مستقیم توسط یک منبع انرژی جایگزین تولید شود، ممکن است منسوخ شوند.

 
ژنراتورهای الکترواستاتیک برای آزمایش های علمی که نیاز به ولتاژ بالا دارند استفاده می شود. به علت مشکلاتی که دستگاه های عایق کاری با ولتاژ بسیار بالا تولید می کنند، ژنراتورهای الکترواستاتیک تنها با مقادیر کم قدرت ساخته می شوند و برای تولید مقادیر قابل توجه تجاری برق قابل استفاده نیستند.
 
فارادی
 
در 1831-1832، مایکل فارادی کشف کرد که اختلاف پتانسیل بین انتهای یک هادی الکتریکی است که عمود بر میدان مغناطیسی حرکت می کند . او همچنین اولین ژنراتور الکترومغناطیسی نامیده می شود که دیسک فارادی است، نوعی ژنراتور homopolar، با استفاده از یک دیسک مس، چرخش بین قطب یک آهنربا نعل اسبی. این یک ولتاژ DC کوچک و مقادیر زیادی از جریان را تولید می کند.
 
ژنراتور دینامو
 
دینامو نخستین ژنراتور الکتریکی قادر به فرآوری برق برای صنعت بود. دینامیک از اصول الکترومغناطیسی برای تبدیل چرخش مکانیکی به جریان الکتریکی متناوب بهره گیری می کند. یک دستگاه دینامیک شامل یک ساختار ثابت است که یک میدان مغناطیسی قوی ایجاد می کند و مجموعه ای از پیچ های چرخشی که در آن زمینه می چرخند. در ماشین های کوچک میدان مغناطیسی ممکن است توسط یک آهنربای دائمی ارائه شود؛ ماشین های بزرگتر میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط الکترومغناطیسی دارند.
 
نخستین دینامو بر پایه مبادی فارادی در سال 1832 توسط Hippolyte Pixii، در کشور فرانسه تولید شد. از یک آهنربای دائمی استفاده کرد که توسط یک میل لنگ چرخانده شد. سیم مس به گونه ای قرار گرفت که قطب شمال و جنوب آن توسط یک قطعه از آهن سیم پیچ شده با سیم منتقل می شد. Pixii دریافت که مغناطیس چرخشی یک پالس جریان در سیم هر بار یک قطب یک سیم پیچ منتقل می شود. علاوه بر این، قطب شمال و جنوب مغناطیسی باعث ایجاد جریان در جهت مخالف می شود. Pixii با اضافه کردن یک سوئیچ توانست جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل کند.
 
بر خلاف دیسک فارادی، بسیاری از پیچ های سیم متصل به سری می تواند در پیچ های متحرک یک دینامو استفاده شود. این اجازه می دهد تا ولتاژ پایانه دستگاه بالاتر از یک دیسک باشد که می تواند تولید کند، بنابراین انرژی الکتریکی را می توان در یک ولتاژ راحت تحویل داد.
 
رابطه بین چرخش مکانیکی و جریان الکتریکی در یک دینام، برگشت پذیر است؛ اصول موتور الکتریکی هنگامی کشف شد که یک دینامو می تواند یک دینام متصل شده دیگر را به چرخش تبدیل کند، اگر جریان از طریق آن تغذیه شود.
 
دینامای جادقی
 
یک ستاره الکتریکی تک قطبی (دینامو( Ányos Jedlik (1861).
 
در سال 1827، Anyos Jedlik با استفاده از دستگاه های چرخش الکترومغناطیس شروع به آزمایش کرد که به نام Self-rotor الکترومغناطیسی نامیده می شد. در نمونه اولیه ستاره الکتریکی تک قطبی (بین سال های 1852 و 1854 به پایان رسید) هر دو بخش ثابت و چرخشی الکترومغناطیسی بودند. او مفهوم دینامو را حداقل 6 سال قبل از زیمنس و ویتستون فرموله کرد. در اصل، مفهوم این است که به جای آهنرباهای دائمی، دو الکترومغناطیسی در مقابل یکدیگر، میدان مغناطیسی اطراف روتور را ایجاد می کنند.
 
دینام گرم
 
هر دویه این طرح ها از یک ایراد مشابه رنج می برد: آنها "موج" جریان را به دنبال داشتند و هیچ کدام از آنها را نداشت. آنتونیو Pacinotti، دانشمند ایتالیایی، این را با جانشینی کوئل چرخشی با toroidal، که او با پیچیده حلقه آهن ایجاد شده است ثابت. این به این معنی بود که بخشی از سیم پیچ به طور مداوم توسط آهنرباهای عبور می کرد و جریان را هموار می کرد. Zénobe Gramme چند سال بعد این طراحی را طراحی کرد و اولین نیروگاههای تجاری را که در دهه 1870 در پاریس فعالیت داشت، طراحی کرد. طراحی او در حال حاضر به عنوان Gramme دینامو شناخته شده است. از آن به بعد نسخه های مختلف و پیشرفت ها ساخته شده است، اما مفهوم پایه یک حلقه بی پایان چرخش سیم در قلب تمام دینامو های مدرن باقی می ماند.
 
مفاهیم
 
دیزل ژنراتور یک جریان الکتریکی را حرکت می دهد، اما بار الکتریکی ایجاد نمی کند ، که در حال حاضر در سیم هدایت شده از سیم پیچ های آن قرار دارد. این تقریبا مشابه با یک پمپ آب است که جریان آب را ایجاد می کند اما خود آب را ایجاد نمی کند.
 
انواع دیگر دیزل ژنراتور براساس پدیده های الکتریکی دیگر مانند پیزو الکتریکی و مغناطیسی هیدرودینامیک وجود دارد. ساخت یک دینامیک شبیه یک موتور الکتریکی است و تمام انواع رایج دینامو می توانند به عنوان موتور کار کنند.
 
واژه شناسی
 
قطعات دینامو یا تجهیزات مربوطه را می توان در شرایط مکانی یا شرایط الکتریکی بیان کرد. اگر چه به طور جداگانه جداگانه، این دو مجموعه اصطلاحات اغلب استفاده می شود تعویض یا در ترکیب که شامل یک اصطلاح مکانیکی و یک اصطلاح الکتریکی است. این امر هنگام کار با ماشین آلات ترکیبی مانند یک ژنراتور بدون برس یا هنگام صحبت کردن با افرادی که برای کار بر روی یک ماشین که پیکربندی متفاوت از دستگاههایی است که از بلندگو استفاده می شود، گیج کننده است.
 
روتور مکانیکی : قسمت چرخشی یک ژنراتور، ژنراتور، دینامو یا موتور.
 
استاتور: قسمت ثابت جابجایی، ژنراتور، دینامو یا موتور.
 
آرماتور برق : اجزای تولید کننده برق، ژنراتور، دینامو یا موتور. آرماتور می تواند بر روی روتور یا استاتور باشد.
 
میدان: میدان مغناطیسی جزء یک ژنراتور، ژنراتور، دینامو یا موتور است. این میدان می تواند بر روی روتور یا استاتور باشد و می تواند یک الکترومغناطیس یا یک آهنربای دائمی باشد.
 
حداکثر قدرت
 
حداکثر قضیه قدرت به قسمت ژنراتور دیزل ژنراتور مربوط می شود همانطور که به هر منبع انرژی الکتریکی می شود. این قضیه بیان می کند که حداکثر قدرت را می توان از ژنراتور بدست آورد، با ایجاد مقاومت بار برابر با ژنراتور. با این حال، در این شرایط، بهره وری انتقال قدرت فقط 50 درصد است، به این معنی که نیمی از تولید انرژی به عنوان گرما در داخل ژنراتور هدر رفته است. به همین دلیل، ژنراتورهای عملی معمولا برای کار با حداکثر توان خروجی طراحی نمی شوند، اما در خروجی پایین تر که در آن بهره وری بیشتر است.
 
 
دیزل ژنراتور | تابلو چنج آور دیزل ژنراتور | کلید چنج آور | قیمت دیزل ژنراتور | دیزل ژنراتور بنز
 
 
کم قدرت
 
وسایل نقلیه اولیه موتورها از ژنراتورهای DC با تنظیم کننده های الکترومکانیکی استفاده می کردند. این ها به طور خاص قابل اعتماد یا کارآمد نبودند و در حال حاضر جایگزین های جایگزین با مدارهای ورودی یکپارچه شده اند. این سیستم های الکتریکی بر روی وسیله نقلیه را قدرت می دهد و بعد از شروع باتری شارژ می شود. خروجی اسمی به طور معمول در محدوده 50-100 A در 12 ولت بسته به نوع بار الکتریکی طراحی شده در خودرو است. بعضی از اتومبیلها در حال حاضر دارای کنترل فرمان و سیستم تهویه مطبوع هستند که بار الکتریکی زیادی را در بر می گیرد. وسایل نقلیه تجاری بیشتر احتمال دارد که از 24 ولت استفاده کنند تا قدرت کافی در موتور شروع کننده برای تبدیل یک موتور دیزلی بزرگ فراهم شودبدون نیاز به کابل کشی بی نظیر. الگوریتم های خودرو معمولا از آهن ربا دائمی استفاده نمی کنند؛ آنها می توانند با کنترل ولتاژ خروجی تا حد 90 درصد در سرعت های وسیع سرعت تولید کنند. دیزل ژنراتورهای موتور سیکلت اغلب از آهنربا دائمی ساخته شده با آهنرباهای نادر زمین استفاده می کنند، زیرا می توان آنها را کوچکتر و سبک تر از سایر انواع ساخت.
 
بعضی از کوچکترین ژنراتور ها معمولا برای روشن شدن چراغ دوچرخه استفاده می شوند. اینها معمولا 0.5 تا یک آداپتور دائمی آهنربا هستند که 6 تا 6 وات و یا 12 وات را تامین می کنند. با بهره گیری از دوچرخهسواری، بازدهی بالاست، بنابراین ممکن است آهنرباهای نادر زمین ترکیب شوند و با طراحی فوق العاده دقت با این وجود، حداکثر بازده تنها 60 درصد برای بهترین این ژنراتورها است؛ 40 درصد به خاطر استفاده از آهنرباهای دائمی معمول است. برای استفاده از یک میدان الکترومغناطیسی قابل کنترل، باتری لازم است، و این به دلیل وزن و حجم آن غیر قابل قبول است.
 
قایق بادبانی می تواند از یک ژنراتور برق آبی یا باد استفاده کند تا باتری را شارژ کند. یک پروانه کوچک ، توربین بادی یا پروانه با یک ترانسفورماتور و یک رگولاتور کم قدرت به منظور تامین جریان تا 12 A در سرعت های معمولی کروز می شود.
 

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور
موتور ژنراتور ایستگاه رادیویی (موزه دوباندورف هواپیمایی نظامی). ژنراتور فقط هنگام ارسال سیگنال رادیویی کار می کرد (گیرنده می تواند با قدرت باتری کار کند(
 
ژنراتور الکتریکی دستی ایستگاه رادیویی (موزه دوباندورف هواپیمایی نظامی(
 
موتور ژنراتور ترکیبی از یک ژنراتور الکتریکی است و موتور با هم سوار شده به شکل یک قطعه از تجهیزات. این ترکیب همچنین به نام موتور ژنراتور مجموعه یا یک نسل مجموعه . در بسیاری از زمینه ها، موتور به صورت تصادفی گرفته می شود و واحد ترکیبی به سادگی ژنراتور نامیده می شود .
 
علاوه بر موتور و ژنراتور، دیزل ژنراتور معمولا شامل یک مخزن سوخت، یک رگولاتور سرعت موتور و یک تنظیم کننده ولتاژ ژنراتور می باشند. بسیاری از واحدها با یک باتری و استارتر مجهز شده اند. اغلب شامل یک سیستم شروع خودکار و یک سوئیچ انتقال برای جدا کردن بار از منبع برق ابزار و اتصال آن به ژنراتور می باشد.
 

دیزل ژنراتور تولید نیروی متناوب جریان است که به عنوان یک جایگزین برای قدرت استفاده می شود که در غیر این صورت می تواند از یک نیروگاه برق خریداری شود. ولتاژ ژنراتور (ولتاژ)، فرکانس (هرتز) و قدرت (وات) برآورده می شوند تا با بارهایی که متصل می شوند انتخاب شوند. هر دو مدل تک فاز و سه فاز در دسترس هستند. تنها چند مدل ژنراتور سه فاز قابل حمل موجود در ایالات متحده وجود دارد. اکثر دستگاه های قابل حمل فقط یک فاز قدرت دارند و اکثر ژنراتورهای سه فاز تولید کننده دیزل ژنراتور و دیزل ژنراتور صنعتی هستند.

 
دیزل ژنراتور در طیف گسترده ای از قدرت های موجود در دسترس هستند. این ها شامل دستگاه های دستی کوچک قابل حمل می شوند که می توانند چندین صد وات برق، وسایل نقلیه نصب شده در دست، همانطور که در تصویر بالا دیده می شوند، می توانند چندین هزار وات و واحدهای ثابت یا تریلر عرضه کنند که می توانند بیش از یک وات وات را تامین کنند. واحدهای کوچک تر به عنوان یک بنزین (بنزین) به عنوان سوخت استفاده می کنند، و انواع بزرگتر آنها انواع مختلفی از جمله سوخت دیزل ، گاز طبیعی و پروپان (مایع یا گاز) دارد.
 
هنگام استفاده از دیزل ژنراتور، باید از کیفیت موج الکتریکی که خروجی آن را می شناسید آگاهی داشته باشید. این در هنگام استفاده از تجهیزات الکترونیکی حساس بسیار مهم است. یک کولر قدرت می تواند امواج مربعی تولید شده توسط بسیاری از موتورهای سازنده را انجام دهد و آن را از طریق باتری در وسط مدار اجرا می کند. با استفاده از اینورتر به جای یک ژنراتور ممکن است امواج سینوسی خالص را تولید کند. در حال حاضر چند مبدل شتاب دهنده وجود دارد که توان موج سینوسیتی مناسب را برای استفاده با رایانه و دیگر الکترونهای حساس مناسب می سازند، اما بعضی از اینورترهای ارزان قیمت موجب ایجاد امواج سینوسی خالص نمی شوند و ممکن است به تجهیزات الکترونیکی شارژ الکترونیکی آسیب برساند.
 
دیزل ژنراتور اغلب برای تامین برق در مکان هایی که قدرت ابزار در دسترس نیستند و در شرایطی که قدرت به طور موقت نیاز است، استفاده می شود. گاهی اوقات تولید کنندگان کوچک برای تامین ابزار قدرت در سایت های ساختمانی از دیزل ژنراتور استفاده می کنند. ژنراتورهای تریلر برای تولید کارناوال، برای نورپردازی، تفریحات تفریحی و غیره عرضه می کنند.
 
دیزل ژنراتور پرایم به طور دائمی نصب می شوند و آماده عرضه قدرت به بارهای بحرانی در مواقع وقفه موقت برق قدرت می باشند. بیمارستان ها، تاسیسات ارتباطات خدماتی، ایستگاه های پمپاژ فاضلاب و بسیاری از امکانات مهم دیگر به دستگاه های آماده به کار مجهز هستند.
 
دیزل ژنراتورهای کوچک و متوسط ​​به ویژه در کشورهای جهان سوم بسیار محبوب هستند تا قدرت شبکه را تامین کنند، که اغلب غیرقابل اعتماد است. ژنراتورهای تریلر می توانند به ناحیه فاجعه ای که در آن برق به طور موقت متلاشی شده اند بکشند.
 
دیزل ژنراتور همچنین می تواند توسط قدرت عضلانی انسان (به عنوان مثال، در تجهیزات رادیویی میدان) رانده شود.

دیزل ژتراتور -قیمت دیزل ژنراتور-واردات دیزل ژنراتور-فروش دیزل ژنراتور-دیزل ژنراتور کامینز-دیزل ژنراتور پرکینز-دیزل ژنراتور بنز-دیزل ژنراتور الکتریکی-دیزل ژنراتور استندبای-دیزل ژنراتور پرایم-لیست قیمت دیزل ژنراتور-کاتالوگ دیزل ژنراتور


 

موتور ژنراتور کانتینیوس

موتور مولد ثابت که در اینجا قرار دارد، یک مجموعه 100 کیلو وات است که 415 وات را در حدود 110 A در هر مرحله تولید می کند. این موتور توسط یک موتور 6.6 لیتری Turbocharged Perkins Phaser 1000 ساخته شده است و تقریبا 27 لیتر سوخت در ساعت را در یک مخزن 400 لیتری مصرف می کند. ژنراتورهای ثابت که در ایالات متحده استفاده می شوند، به اندازه 2800 کیلو وات استفاده می شوند. این موتورهای دیزلی در دیزل قرمز در بریتانیا اجرا می شوند و در 1500 دور در دقیقه چرخش می دهند. این باعث تولید قدرت در 50 هرتز می شود که فرکانس مورد استفاده در انگلستان است. در مناطقی که فرکانس قدرت 60 هرتز (ایالات متحده) است، ژنراتورها در 1800 دور در دقیقه چرخش می کنند و یا حتی چندین بار از 60 بار می شوند. موتورهای دیزلی که در بهترین نقطه کارشان عمل می کنند می توانند بین 3 تا 4 کیلووات انرژی الکتریکی برای هر لیتر تولید کنند از مصرف سوخت دیزل ، با راندمان پایین تر در بار بخش.
 
 

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها